Maandag 19.30 – 22.00 uur line-dance lessen Wil Bos Zaal 1 + 2

Elke 4e zaterdag v/d/ maand 20.00 – 24.00 uur Line-dance avond Wil Bos

Mijn naam is Wil Bos. Ik woon in het zuiden van Nederland in de stad Eindhoven, vlak bij Veldhoven, waar ik op 19 augustus ben geboren.

Muziek en dansen hebben altijd een grote rol gespeeld in mijn leven; toen ik 13 jaar was ging ik in een band spelen en heb dat 15 jaar lang gedaan.
Tegelijkertijd had ik motorcross nog als tweede liefhebberij.

Via mijn toenmalige schoonzus maakte ik kennis met lijndansen, waarvoor ik snel een passie ontwikkelde en eraan verslaafd raakte.
Al snel daarna werd ik dansleraar en door omstandigheden kwam ik in de gelegenheid haar dansclub ‘Route 66 Country Linedancers’ over te nemen. Kort daarna wijzigde ik de naam van de dansclub in ‘DoubleYouB Linedancers’. Hoewel deze naam voor velen een puzzel leek te zijn, is het toch simpel een speelse schrijfwijze van de initialen van mijn naam: WB. In 2013 is de naam wederom gewijzigd in ‘Wil Bos Linedancers’ met een nieuw logo.

Op een gegeven moment vond ik een balans tussen country en non country linedance voor een zo breed mogelijk publiek.
Al gauw wilde ik zelf dansen gaan schrijven. Mijn eerste dans ‘Spirit In The Sky’ was meteen al een succes in Nederland en leidde tot een overdaad aan contacten. Zo veel vrienden erbij voelde aan als een geweldige bonus. Maar degene die mijn carrière echt in een hogere versnelling bracht, was mijn goede vriend Roy Verdonk.
De eerste dans die wij samen schreven ‘Shake Up The Party’ werd een hit, niet alleen in Nederland, maar in heel Europa. Rond die tijd werden Roy en ik ook nog een aantal keren vermeld in Linedancer Magazine.
Korte tijd later hadden we nog een grote hit met de dans “Rebel Amore’, geschreven op de gelijknamige muziek van Belle Perez en met de dans ‘1-2-3 Summertime’ op muziek van El Simbolo. Onze dansen ‘Travelling Music’ en ‘Angie’ werden in Europa ook voor linedance wedstrijden gebruikt.

Behalve het schrijven en uitlessen van dansen, vind ik het ook leuk om DJ te zijn op zowel mijn eigen linedance parties, als die elders in Europa. Ik vind het geweldig om te zien hoe mensen genieten van het dansen en de muziek.
Er  zijn veel uitdagingen in het linedance-wereldje, maar zonder de hulp van een aantal personen zou ik nooit zo ver gekomen zijn.

In 2013, toen ik de naam van mijn club veranderde in ‘Wil Bos Linedancers’, besloot ik alleen verder te gaan met het schrijven van dansen.
Dansen zoals “He’s Italiano”, “Hey Hey I Think I like Ya”, “The Avener”, “Copacabana” and “Like Coca Cola in Hollywood” “Senor Loco” ”Good Bye Eyes” worden nu over de hele wereld gedanst.

Vanaf de tijd dat ik alleen verder ben gegaan, heb ik het gevoel, dat mensen waarderen wat ik doe, hetgeen mijn creativiteit en gedrevenheid  als choreograaf en DJ stimuleert.

info@wbos.nl
 www.wbos.nl