Corona-toegangsbewijs

Vanaf 25 september heeft de rijksoverheid bepaald dat er in de horeca en sommige andere gelegenheden bij binnenkomst een coronatoegangsbewijs moet worden getoond. Wat dat voor ons als buurthuis zou betekenen was niet geheel duidelijk omdat er in ons gebouw veel activiteiten worden gehouden die te maken hebben met kunst, cultuur en sport. Volgens de richtlijnen van de overheid hoeft hiervoor geen coronpas te worden getoond. Afgelopen maandag zouden wij nadere richtlijnen van de gemeente krijgen waardoor alles duidelijk zou zijn, Echter is er geen aanvullend beleid gekomen maar een soort van antwoorden op vragen die werden gesteld. Als bestuur hebben wij in onze vergadering deze move van de gemeente veroordeeld. Maar wat is nu de richtlijn die we gaan volgen? Heel rechtlijnig kunnen wij niet anders oordelen dat alle activiteiten horeca-gerelateerd zijn. Met andere woorden alle clubjes maken op de een of andere manier wel gebruik van de bar. Daarom zullen wij starten met toegangscontrole van onze bezoekers. Elke bezoeker moet in het bezit zijn van een geldig coronatoegangsbewijs die hij of zij op zijn telefoon heeft of op papier. Wij vragen jullie hier aan mee te werken om te voorkomen dat wij een boete gaan krijgen.