Dinsdag 1 x per 14 dagen 20.00 – 22.30 uur

Met deze pagina willen wij je graag wat vertellen over onze fotoclub. Wil je na het lezen hiervan nader met de club kennismaken, neem dan contact op met onze Secretaris.

Het begin
Fotoclub Rapenland is opgericht in 1979 en is lid van de Fotobond. De naam komt van de wijk waar de leden oorspronkelijk vandaan kwamen en waar we nog steeds onze clubavonden en exposities houden. De vereniging staat open voor iedere enthousiaste amateurfotograaf.

Waarom een Fotoclub
In een gezellige en ontspannen sfeer heb je de mogelijkheid je verder in het fotograferen te verdiepen en ervaringen met andere clubleden te delen. Je kunt je fotografische prestaties laten zien aan andere mensen door middel van een jaarlijkse tentoonstelling of deelname aan wedstrijden en andere officiële activiteiten. Ook het in groepsverband fotograferen wordt enkele keren per jaar gedaan, door onderlinge afspraken of door de club georganiseerd.

Om misverstanden te voorkomen: onze club biedt geen fotocursussen. Wel helpen we je graag op weg. Ook zijn de fotobesprekingen die we houden een goede manier om veel te leren. Daarbij proberen we met respect voor de maker, maar met duidelijke taal, aan te geven wat een foto goed maakt, en wat hem nog beter zou kunnen maken.

Fotobond
Onze fotoclub is aangesloten bij het Centrum voor Vrijetijdsfotografie (‘de Fotobond’). Hierdoor kan de club en elk lid gebruik maken van het faciliteitenpakket dat de Fotobond aanbiedt.

Tot slot
Het is leuk om in een club met fotografie bezig te zijn. Heb je interesse om lid te worden, dan kun je vrijblijvend een aantal avonden komen kijken om te zien of Fotoclub Rapenland bij je past. Je bent van harte welkom!

Informatie:
  secretaris@fotoclubrapenland.nl