Dinsdag 20.15 – 22.15 uur zaal 2

Voor wie zingen een passie is!
Zangvereniging Otherwise bestaat sinds maart 1997. Het is een gemengd vijfstemmig koor met circa 40 leden. Het repertoire bestaat voornamelijk uit Engelstalige popsongs.

Onder leiding van dirigent Ton van de Weem wordt er elke dinsdagavond van 20.15 tot 22.15 uur gerepeteerd in gemeenschapshuis De Uitwijk aan de Generaal Pattonlaan in Eindhoven.

Gezelligheid en een goede sfeer staan bij ons voorop! Jaarlijks is er voor de start van de zomervakantie een afsluitende activiteit. Een ander bindend element is zonder twijfel het ‘Otherwise koorweekend’, dat eenmaal per ca. 18 maanden wordt georganiseerd in een Stayokay hostel ergens in Nederland. Niet het beoefenen van de zangkunst, maar veeleer het verstevigen van de onderlinge contacten staat hierin centraal.

Twee tot drie keer per jaar geeft Otherwise een vrij toegankelijk concert, waaronder speciale kerstoptredens in het stadscentrum van Eindhoven of in instellingen voor ouderen of verstandelijk gehandicapten. Een uniek project was de theateruitvoering ter gelegenheid van het 10-jarig bestaan in 2007. Na ruim een jaar voorbereiding kwam de musical ‘Musical surprise, 10 jaar Otherwise’ op de planken in theater ‘Het Klooster’ in Nuenen. De combinatie van zang, muziek, dans en toneel vergde van de meeste leden het uiterste van hun verborgen talenten, maar het succes was grandioos.

Otherwise is een fijne plek voor enthousiaste zangeressen en zangers. Momenteel is er voor alten en sopranen een wachtlijst. Bassen en tenoren zijn ook bij ons echter ondervertegenwoordigd, dus mannen: meld je aan en reken op een warm onthaal!

Informatie:
  otherwise@gmail.com